- Szczegóły
Firmy motoryzacyjne dostosowują się do zmian w społeczeństwie, zmieniając swoje modele biznesowe. Nie są już tylko producentami, ale także usługodawcami oferującymi takie usługi, jak wspólne przejazdy, wspólne użytkowanie samochodów i jazda autonomiczna czy sprzedaż online. Ta zmiana ma miejsce, ponieważ ludzie chcą czegoś więcej niż tylko samochodów, chcą rozwiązań w zakresie mobilności i nowoczesnych rozwiązań które pasują do ich potrzeb i stylu życia.
Przyszłość marketingu internetowego w branży motoryzacyjnej
Przemysł motoryzacyjny jest jednym z największych segmentów produkcyjnych na świecie, a jego wartość rynkowa przekracza 1 bilion dolarów. Oprócz tego, że jest istotną częścią gospodarki niemal każdego kraju, w ostatnich dekadach branża motoryzacyjna przeszła również ogromne przeobrażenia. Wraz z postępującą cyfryzacją i rozwojem łączności, a także autonomiczną jazdą i usługami mobilność, które stają się kluczowymi filarami modeli biznesowych producentów samochodów, przyszłość branży motoryzacyjnej w najbliższych latach czeka jeszcze więcej zmian. Przyjrzyjmy się bliżej, co te nadchodzące zmiany mogą oznaczać zarówno dla producentów samochodów, jak i innych zainteresowanych stron.
Tradycyjne kanały medialne są nadal bardzo ważne dla przemysłu motoryzacyjnego. Z drugiej strony, marketing internetowy stał się bardzo ważnym kanałem dla producentów samochodów. Kanały cyfrowe, takie jak strony internetowe i platformy mediów społecznościowych, są obecnie podstawowymi narzędziami marketingowymi dla producentów samochodów. Producenci samochodów mogą wykorzystać marketing cyfrowy do ulepszenia swojej oferty produktowej i pomóc konsumentom w podjęciu decyzji, który samochód jest dla nich odpowiedni. Ponadto producenci samochodów mogą wykorzystywać kanały cyfrowe do odpowiadania na wszelkie pytania dotyczące ich produktów. Marketing cyfrowy jest ważnym kanałem dla branży motoryzacyjnej, ale będzie się nadal rozwijał.
Rosnący wpływ oprogramowania i automatyzacji
W ciągu ostatniej dekady oprogramowanie stało się jednym z najważniejszych elementów samochodu. W rzeczywistości wielu producentów samochodów zastępuje części mechaniczne oprogramowaniem. Jednak oprogramowanie odgrywa także coraz większą rolę w projektowaniu i testowaniu nowych samochodów. Producenci samochodów dostrzegli znaczenie oprogramowania w procesie projektowania, a także jego wpływ na ogólne koszty rozwoju.
W rezultacie wiele firm zwiększyło swoje inwestycje w talenty programistyczne, zaawansowane narzędzia do symulacji i wizualizacji oraz metodologie myślenia projektowego. Jeszcze kilka lat temu liderzy branży byliby zszokowani, gdyby dowiedzieli się, że samochód bez kierowcy może samodzielnie poruszać się po Stanach Zjednoczonych. Dziś ci sami liderzy są równie zaskoczeni, że technologia autonomicznej jazdy jest tak zaawansowana, że Google może świadczyć usługi wynajmu samochodów. Producenci samochodów będą musieli stale inwestować w rozwój oprogramowania, aby nadążyć za stale zmieniającymi się technologiami.